Friday, November 17, 2006

Fråga: Hon fick aldrig orgasm

"Hej. När det tog slut med mitt ex så sa hon att hon aldrig hade fått orgasm, på de två år vi var tillsammans. Först trodde jag att hon sa det för att såra mig, men nu efteråt har jag fått veta att det var sant. Jag känner mig usel. Vad gjorde jag för fel och hur ska jag undvika att det blir så med min nästa tjej?" /Exet

Usch vad tråkigt. Jag kan givetvis inte säga om du gjorde något fel och vad du gjorde för fel, men det du felet är inte bara ditt. I ett sexliv måste båda ta ansvar för både att den andra har det bra och att de själva har det bra.

Så vad berodde det på? Brist på kommunikation mellan er om vad som var bra och dåligt i ert sexliv. Samt eventuellt för lite förspel och för lite stimulering av henne. Endast vaginal stimulering räcker för majoriteten av tjejerna inte för orgasm utan någon form av stimulering av klitoris behövs, genom en bra ställning eller med händerna. Oerfarna tjejer (och killar) vet inte detta, utan har samlag i ställningar och på sätt som inte stimulerar dem och vet inte vad det som är fel. (Jag kommer att skriva mer fakta om tjejers kroppar och orgasmer framöver.)

Se till att i framtiden kommunicera mer med dina tjejer, fråga dem vad som är bra, vad de gillar, och se till att de är ärliga. Se till att hon blir stimulerad vid samlag, antingen av dig eller genom att hon tar saken i egna händer. Deppa inte ihop för det här, utan se fram emot nästa tjej och satsa hårt på att det blir bättre nästa gång.
Lycka till!