Friday, November 24, 2006

Fråga: Är jag trång?

"På bilder i böcker så ser slidan ut att vara jättestor, men när jag för in ett finger eller en tampong så är den jättetrång. Jag förstår inte hur en penis ska få plats? Är det fel på mig? Kommer jag kunna ha sex sen när jag skaffar pojkvän?" /Oskuld


Nejdå, det är så det är. Vissa illustrationer i böcker ger intrycket av att slidan är en bred tunnel, men så är det inte. Om du tittar på RFSUs illustration istället så får du en bättre bild av hur det ser ut. Slidans väggar ligger alltid mot varandra.
Att det känns trångt när du för in ett finger eller en tampong beror förmodligen delvis på att du inte är upphetsad och tillräckligt våt när du gör det. Det ska också vara lite motstånd, annars vore det inte skönt för vare sig dig eller killen vid samlag.

Läs gärna frågan: Ont första gången? också.

Lycka till!