Thursday, November 16, 2006

Fråga: Introducera glidmedel för partner?

"Jag vill testa använda glidmedel med min kille. Men hur gör jag för att föreslå det för honom? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra och säga, så han inte reagerar fel. Har du några tips?" /Sara

Absolut. Det enklaste sättet att introducera glidmedel till din partner är faktiskt att göra det med ett stort leende och helt naturligt. Ställ flaskan bredvid sängen (eller göm den under kudden) och ta sedan under förspelet fram flaskan och säg något i stil med:
- Kolla vad jag har!
- Kolla vad jag har köpt! Är det okej om jag kletar lite på dig?
- Vad tycker du om den här sorten?
Häll sedan upp lite i handen och ta lite på din partner eller dig själv.

Innan du introducerar glidmedlet till din partner kan det vara en bra ide att leka lite med det själv, vänja dig vid konsistensen och testa lite med det. Och ha givetvis glidmedlet lätt åtkomligt. Du har ingen glädje av det om du måste upp och springa och leta reda på det - ha det bredvid sängen.

Läs gärna inlägget om glidmedel för fler tips och råd.

Lycka till!